طرح ملی آموزش رایگان شهروند الکترونیک (مشهد)

شهروند الکترونیک

طرح ملی آموزش رایگان شهروند الکترونیک

همراه با ارائه کارت شهروند الکترونیک

آیا می دانید بنا به اعلام رسمی سازمان یونسکو از سال 2011 به بعد هر شخصی که شهروند الکترونیک نباشد بی سواد محسوب می شود؟

آیا می دانیددر برسی میزان آمادگی الکترونیک 68 اقتصاد برتر جهان که توسط واحد اطلاعاتی اکونومیست منتشر می شود، رتبه ایران در سال های برسی این شاخص ، روند نزولی طی می کند؟

در سال 2001، ایران رتبه 50 را از میان 60 کشور اخذ کرد و در سال های بعد تا سال 2005 به ترتیب رتبه های 53 و 52 و 57 و 59 را کسب نموده است.

( به نقل از دفتر اطلاع رسانی مرکز پزوهش ها و دفتر مطالعات فناوری های نوین ایران)

آیا می دانیدشما چگونه می توانید میهن عزیزمان را در روند توسعه مبتنی بر فناوری اطلاعات و ایجاد شهر های الکترونیک یاری رسانید؟

آیا می دانید شهروند الکترونیک کیست؟

آیا می دانید شهرداری مشهد به منظور ارتقای سطح دانش ]، و مهارت های کاربردی شهروندان ، نسبت به اجرای طرح ملی آموزش رایگان شهروند الکترونیک اقدام و برای شهروندان عزیز فرصتی را فراهم نموده تا بتوانند از آموزش های شهروند الکترونیک بهره مند شوند؟

شما می توانید با ثبت نام در طرح ملی شهروند الکترونیک از مزایای ویژه طرح ک بورسیه تحصیلی 2/252/000 ریال ( از سوی مرکز توسعه نوآوری و کار آفرینی دانشگاه تهران) دریافت کارت شهروند الکترونیک و گواهی نامه طی دوره E-citizen برای شرکت کنندگان این دوره آموزشی بهره مند شوید و همچنین با ما در جهت آبادانی، رشد و توسعه شهرمان همگام باشید.

www.mashhadecitizen.ir

 

کارت شهروند الکترونیک چیست؟

کارتی الکترونیکی است که از سوی ستاد آموزش های نوین شهروندی شهرداری مشهد با همکاری مرکز توسعه نو آوری و کارآفرینی دانشگاه تهران و ستاد آموزش های نوین الکترونیکی ( وابسته به وزارت کشور) ارائه می گردد.

این کارت قابلیت قرار گرفتن در شبکه شتاب بانکی را دارا بوده و همچنین امکان بهره مندی از خدمات فرهنگی ، تفریحی و آموزشی از قبیل کارگاه ها، سیمینارها و کلینیک های مشاوره تخصصی ( با ارائه تخفیف) در حوزه شهر مشهد را برای دانش پژوهان فراهم می کند.

سر فصل ها و مزایای آموزش رایگان شهروند الکترونیک

سر فصل آموزش های ارائه شده در این طرح ارائه می گردد شامل:

·         رایانه

·         زبان انگلیسی

·         بانک داری الکترونیک

·         دوره کار آفرینی

می باشد.

شهروندان در هر سن و موقعیت اجتماعی می توانند با هزینه ای اندک در مقایسه با سایر دوره های مشابه و بدون هزینه های جانبی از قبیل ایاب و ذهاب برای حضور در کلاس ها و ..... در هر ساعتی از شبانه روز و هر روزی از هفته نسبت به طی دوره ها اقدام نموده و در پایان دوره ، مدرک گذراندن دوره شهروند الکترونیک ٍ از مرکز توسعه نوآوری و کارآفرینی دانشگاه تهران دریافت نمایند.

شهروند الکترونیک کیست؟

شهروند

فردی است که توانایی انجام وظایف روزمره را با کمک ابزارهای الکترونیکی داشته و امکان بهره مندی از خدمات بر خط دولت و شهر الکترونیک را دارا باشد.

پیشینه طرح ملی شهروند الکترونیک در سال های 87 و 88 تعداد بیش از پنجاه هزار نفر از همشهریان محترم مشهدی در کارگاه های آموزشی ، توجیهی شرکت کرده و همچنین تعداد بیست و پنج هزار نفر نسبت به ثبت نام دوره ها اقدام نموده اند.

در سال 89 با توجه به خدمات مناسب ارائه شده از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و همچنین استقبال کم نظیر شهروندان مشهدی، به عنوان طرحی موفق در زمینه ارتقای سطح دانش IT  و مهارت های کاربردی شهروندان شناخته شد که در این راستا شهرداری مشهد مورد تقدیر وزارت کشور نیز قرار گرفت.

امید داریم که با حمایت شما شهروندان پویا دانش دوست ، گامی هر چند کوچک در راه اعتلای سطح دانش و فرهنگ شهروندان شهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) (شهر بهشت) برداشته شود.

 

هدف از دوره آموزشي شهروند الكترونيكي، پرورش شهروندان الكترونيكي است. ‏شهروند الكترونيكي كسي است كه:

- در حد رفع نياز، با «مباني سخت افزاري و نرم افزاري کامپيوتر» آشنا باشد.
- در حد کاربري عمومي، مهارت کار با سيستم عامل ويندوز و واژه پرداز Word را دارا باشد.
- مهارت کافي در کار با اينترنت و سايت هاي اينترنتي داشته باشد.
- مهارت کافي در مديريت ايميل از طريق برنامه Microsoft Outlook داشته باشد.
- مهارت کافي براي جستجوي اطلاعات و تحقيق در اينترنت داشته و بر روشهاي متنوع جستجو مسلط باشد.
- مهارت کافي در حفظ امنيت اخلاقي و اطلاعاتي در کار با اينترنت داشته باشد.
- مهارت کافي درانجام امور روزمره کاري و شخصي از طريق اينترنت داشته باشد.

مزايا و فوايد فراگيري مهارتهاي شهروند الكترونيكي:
يك شهروند الكترونيكي در قياس با يك شهروند سنتي از مزاياي زير برخوردار است:

- شهروند الكترونيكي مهارت استفاده از كامپيوتر و اينترنت دارد و به همين جهت، با اعتماد به نفس بيشتري در عصر اطلاعات و ارتباطات به حيات خود ادامه مي‌دهد.
- شهروند الكترونيكي توانايي استفاده از فناوري‌هاي ارتباطي نوين، از قبيل پست الكترونيكي، گپ‌زني و ... را دارا مي‌باشد و در هر لحظه از شبانه‌روز مي‌تواند با هر يك از دوستان يا آشنايان خود ارتباط برقرار كند.
- شهروند الكترونيكي به روز زندگي مي‌كند، زيرا قادر است آخرين اطلاعات، اخبار، كالاها و نرم‌افزارها را در چند دقيقه از طريق اينترنت جستجو كرده و به دست آورد.
- شهروند الكترونيكي سفرهاي مفرح‌تري انجام مي‌دهد؛ زيرا كليه مراحل سفر را از قبل، به كمك اينترنت برنامه‌ريزي كرده است.
- استخدام شهروند الكترونيكي آسان‌تر است، چرا كه از طريق اينترنت به راحتي از فرصت‌هاي شغلي موجود آگاه مي‌شود.
- شهروند الكترونيكي از گوهر گرانبهاي وقت بهتر پاسداري مي‌كند، چرا كه بسياري از كارها را بدون خروج از منزل يا محل كار و بدون مراجعه حضوري انجام مي‌دهد. ضمن اينكه شهروند الكترونيكي با عبور و مرورهاي زايد، باعث افزايش ترافيك و به تبع آن آلودگي هوا نمي‌شود.
- شهروند الكترونيكي توانايي بيشتري در دفاع از حقوق شهروندي خود دارد.
 

آدرس: مشهد- خیابان سناباد ؛ نبش سناباد 34، روبه روی مرکز تربیت معلم شهید کامیاب ، ستاد آموزش های نوین شهروندی شهرداری مشهد( واحد شهروند الکترونیک)  تلفن: 0511-8482024-8440538

 

منبع:

www.CADdesign.ir


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 15 آذر 1393برچسب:, | 23:33 | نویسنده : علی اکبری |